NEXTFACTOR is innovatief met de juiste focus op synergie en impact
Opties en processen maken wij voor (semi) publieke, maatschappelijke en culturele organisaties inzichtelijk: beeldend, navolgbaar en op maat gesneden. Mensen en organisaties met elkaar verbinden door de juiste focus op synergie en impact. Het gaat om integraal denken en handelen. Daarin ligt de sleutel in de filosofie van NEXTFACTOR.
- NEXTFACTOR durft vraagtekens te plaatsen. Juist ook bij de meest vanzelfsprekende zaken. Dan zie je ruimte, vrijheid en bovenal mogelijkheden.
- NEXTFACTOR heeft zijn roots in de culturele- en media sector. Met elkaar op realistische wijze dromen verwezenlijken. Dat is waar wij voor staan. De samenleving verandert exponentieel snel: technologisch, machtsassen in de wereld die verschuiven en mensen die zich op een andere wijze organiseren met steeds veranderende behoeften. Met elkaar staan we voor grote uitdagingen.
Deze tendensen leveren nieuwe vragen op die nieuwe antwoorden behoeven. Daarvoor is een ander soort denken en leiderschap nodig. Associatief en integraal denken, op basis van resultaat op elkaar vertrouwen, gericht werken, de juist focus aanbrengen, economisch én maatschappelijk rendement creëren en co-creatie en zijn daarbij de sleutelwoorden.
NEXTFACTOR heeft gedegen bedrijfskundige kennis en ervaring in huis en maakt deel uit van de netwerksamenleving. Hierdoor kunnen wij samenwerken met geselecteerde partners en professionals die door hun expertise en mensgerichtheid het onderscheidend verschil kunnen maken voor je organisatie.
Als je keuze valt op NEXTFACTOR betaal je niet voor dure overhead en een groot stenen gebouw. Je betaalt voor bewezen (bedrijfskundige) deskundigheid, ervaringsleer en innoverend vermogen.
Aanstekelijk enthousiaste professionals die ieder op hun eigen wijze hun sporen hebben verdiend willen het beste naar boven halen. Je bent dus verzekerd van hoog gekwalificeerde mensen die zorgen voor meerwaarde creatie voor jouw organisatie. Co-creatie is voor NEXTFACTOR bij uitstek een strategie gericht op succesvol samenwerken en versneld de beste oplossingen ontwikkelen en die in gang te zetten. Het behalen van effectief resultaat staat daarbij voorop. Met beide voeten staan we bij NEXTFACTOR in de nieuwe netwerkeconomie.
NEXTFACTOR bevordert het integraaal denken en handelen en dus het omdenken van:
‘ Dit is de oplossing ‘
naar:
‘ Een oplossing zou in mijn visie moeten voldoen aan de volgende criteria…’
met als doel:
Meerwaarde creëren voor jullie organisatie zodat je de klaar bent voor de wereld van morgen.
Aan de basis van NEXTFACTOR staat Martin Fröberg MBA als partner. Als senior consultant bij Fröberg Bestuursadvies heeft hij in tal van sectoren binnen het publieke en private domein meegedacht over de te varen koers. Practise what you preach, is een belangrijk adagium voor hem.
De centrale vragen van Martin Fröberg zijn:
‘Wat drijft mensen?
en
Wat is de meerwaarde die jouw organisatie wil bieden in een tijd die zich kenmerkt door complexiteit, dynamiek en grote veranderingen ?
Hij is nieuwsgierig en kan door zijn journalistieke achtergrond met zijn vragen snel tot de kern komen. Voordat hij senior consultant werd heeft Martin Fröberg gewerkt als algemeen directeur – bestuurder – hoofdredacteur bij een publieke landelijke omroep (NPO-IKON) en als algemeen directeur en bestuurder bij een museumstichting met vier verschillende museums. Hij was 34 jaar toen hij werd gevraagd voor de functie van plaatsvervangend directeur – hoofdredacteur bij de grootste regionale omroep van Nederland. Deze organisaties waren blijven steken in hun gloriedagen. Door zijn implementatiekracht heeft hij deze samen met zijn teams succesvol hervormt tot eigentijdse organisaties die veel mensen aan zich weten te binden.
De juiste focus op synergie en impact genereren
Martin Fröberg is zijn carrière begonnen bij verschillende actualiteitenrubrieken als reporter, politiek verslaggever, onderzoeksjournalist en redactiecoördinator. Door zijn vasthoudendheid heeft hij spraakmakende programma’s gemaakt. Als programmamaker heeft hij veel werkvloeren en boardrooms van binnen uit gezien van bedrijven en organisaties. Daardoor heeft hij veel kennis over en ervaring met dynamische groepsprocessen in complexe omgevingsvelden waarin (bedrijfs) politieke- en omgevingssentiviteit een belangrijke rol spelen.
‘Medewerkers wendbaar en weerbaar maken zorgt voor de juiste veerkracht in een organisatie waardoor deze de toekomst met vertrouwen tegemoet kan treden.
De toekomst creëer je door ambitie en op de juiste wijze inzetten van talenten. Generaties die opgegroeid zijn ieder vanuit een ander referentiekader kunnen veel van elkaar leren. Veranderen is mensenwerk. Daarbij hoort zelfreflectie en humor. Ze geven lucht in het leven dus ook tijdens het werk. Daarom staat bij NEXTFACTOR de menselijke maat voorop.
Disruptie
Je leest het in de media; disruptie zorgt dat al lang bestaande organisaties ineens gedwongen worden zichzelf opnieuw uit te vinden. Maar wat is dat nu precies disruptie ?
‘ Disruptie ….kent u die uitdrukking ? Dat betekent dat iets ‘nieuws‘ en nog ‘kleins’ iets ‘bestaands, groots en logs’ gaat verdringen ‘.
Dominee Gremdaat (Paul Haenen)
Een bekend voorbeeld van disruptie is hoe iTunes van Apple in korte tijd de muziekindustrie op zijn kop heeft gezet met verkoop van muziek via internet. Niet langer hoef je sindsdien voor je favoriete artiest naar de winkel om een CD te kopen. AirBNB verhuurt nu meer kamers dan de grootste hotelketen in de wereld: het Hilton. Het past in een tijd waarin producten diensten worden. Netflix heeft de DVD markt radicaal verandert door streaming films via internet aan te bieden. Natuurlijk gaat het hierbij om grote bedrijven die internationaal opereren. Maar het zelfde mechanisme zul je ook in tal van branches in Nederland gaan merken. De culturele- en vrijetijdseconomie sector zal daar niet van zijn uitgezonderd. NEXTFACTOR herkent zich dan ook in de volgende uitspraak:
‘ Het einde van het stenen tijdperk kwam niet door een gebrek aan stenen, maar omdat zich betere alternatieven aandienden.’
Ing. Jeroen van der Veer, voorheen CEO Shell en econoom
- NEXTFACTOR begeleidt organisaties die écht willen aansluiten bij de rikketik van de samenleving. Met opdrachtgevers worden missie, visie en een onderscheidende strategie bepaald en omgezet in acties met impact.
- NEXTFACTOR is een transparant organisatie adviesbureau. Wij doen niet geheimzinnig over onze missie, visie en strategie. Je wilt immers weten met wie je zaken doet. Het gaat om vertrouwen op basis van gedeelde waarden. Daarom zijn onze uitgangspunten hier te vinden.
Bij organisatie advies bureau NEXTFACTOR staan we met beide benen in de maatschappij 3.0 en de betekeniseconomie. Een samenleving waarin het onderscheid verdwijnt tussen instituties enerzijds en mensen en medewerkers anderzijds. In plaats daarvan ontstaat er een netwerksamenleving waarin organisaties, instituties en private en non-private belanghebbenden samen informatie delen en oplossingen creëren voor een gedeeld doel.